خرما سیاه در بارداری از پیری زودرس جنین کمک می کند

خرما سیاه در بارداری شیرین ترین میوه بومی عراق است درخت خرما این میوه ها را تولید می کند که از دیرباز غذای اصلی خاورمیانه بوده است.

خرما به ویژه سرشار از ویتامین های A، B6 و K است. این ویتامین ها باعث رشد استخوان ها و بهبود سلامت چشم می شوند. علاوه بر این، خرما حاوی کلسیم، آهن، پتاسیم، پروتئین، منگنز، منیزیم، فسفر، مس و گوگرد است که عملکرد کلی بدن را تقویت می کند. به عنوان مثال، آنها ممکن است از بارداری سالم حمایت کنند و سطح کلسترول را تنظیم کنند.

در این مقاله به فواید خرما، انواع آن، مشخصات غذایی و دستور العمل ها می پردازیم. نگاهی بیاندازید.

یک مطالعه اسرائیلی نشان می دهد که مصرف خرما، حتی توسط افراد سالم، ممکن است اثرات مفیدی بر سطح کلسترول و استرس اکسیداتیو داشته باشد.

خرما کلسترول ندارد. آنها همچنین سرشار از آهن هستند و فیبر بیشتری نسبت به موز دارند. اینکه چگونه این عوامل بر خواص تنظیم کننده کلسترول میوه تأثیر می گذارد هنوز مورد مطالعه قرار نگرفته است.

خرما منبع غنی مس، منیزیم، سلنیوم و منگنز است. همه این مواد مغذی برای حفظ سلامت استخوان ها و جلوگیری از بیماری های مرتبط با استخوان مهم هستند

خرما همچنین سرشار از ویتامین K است. این ماده مغذی منعقد کننده خون است و به متابولیسم استخوان ها کمک می کند.

خرما همچنین حاوی بور است. تحقیقات نشان می دهد که بور یکی از دیگر مواد مغذی مهم برای حفظ سلامت استخوان است.

مشخص شده است که خرما در برابر استرس اکسیداتیو و التهاب در مغز محافظت می کند. مصرف منظم خرما با کاهش خطر بیماری های عصبی و عملکرد شناختی بهتر در افراد مسن مرتبط است.

مطالعه دیگری بر روی حیوانات به این نتیجه رسیده است که مصرف مکمل میوه خرما می تواند روند پیشرفت آلزایمر را کند کند.

در مطالعه دیگری بر روی موش، مصرف طولانی مدت خرما به جلوگیری از التهاب در مغز کمک می کند

مشخص شد خرما دارای خواص ضد التهابی است خرما همچنین حاوی منیزیم است که ممکن است به تقویت ایمنی و مبارزه با التهاب کمک کند. اگر رژیم غذایی شما دارای منیزیم کم باشد، ممکن است سیستم ایمنی بدن شما برای مبارزه با التهاب به اندازه کافی قوی نباشد. با این حال، تحقیقات محدودی در این زمینه وجود دارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.