پرتاب کردن انبه سبز میناب سبب دعوا بین بازیکنان شد

انبه سبز میناب نه تنها خوشمزه است، بلکه مغذی است. آنها به عنوان “پادشاه میوه ها” در نظر گرفته می شوند. آنها از جنوب آسیا سرچشمه می گیرند و اکنون به یکی از میوه های کشت شده در مناطق استوایی تبدیل شده اند.

به دلیل عشقم به انبه تصمیم گرفتم 10 مزیت سلامتی انبه را بررسی کنم. من دوست دارم انبه را در دستور العمل های خود قرار دهم، مانند سالسا آووکادو انبه، پودینگ چیا انبه، و کیک پنیر انبه. انبه سرشار از ویتامین های A، B، C، E و K است. همچنین حاوی اسیدهای آمینه، فلاونوئیدها، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، نیاسین و آهن است. فیبر بالایی دارند و سدیم و کالری کمی دارند.

تیمی از دانشمندان دریافتند که انبه حاوی فنل ها و آنزیم هایی است که از سرطان سینه، سرطان خون، سرطان روده بزرگ، ریه و پروستات جلوگیری یا متوقف می کند. همچنین، ارتباط قوی بین مصرف مقادیر زیاد فیبر و ویتامین C با پیشگیری و کاهش سرطان وجود دارد.

انبه حاوی کوئرستین است، یک آنتی اکسیدان که به عنوان یک عامل ضد التهابی و آنتی هیستامین عمل می کند. تحقیقات انجام شده در مرکز پزشکی دانشگاه مریلند نشان داد که کورستین ممکن است خطر ابتلا به سرطان و بیماری قلبی را کاهش دهد.

انبه همچنین حاوی مانگیفرین یک آنتی اکسیدان است که نشان داده است رشد تومورها را متوقف می کند و تجمع مخاط را در موش ها کاهش می دهد. تحقیقات همچنین نشان داده است که منگیفرین از بدن در برابر بیماری پارکینسون محافظت می کند

انبه حاوی مقادیر زیادی فیبر غذایی، پکتین و ویتامین C است که سطح کلسترول سرم را کاهش می دهد، به ویژه کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم یا کلسترول LDL

انبه حاوی ویتامین E است که به تنظیم هورمون های جنسی و تقویت میل جنسی کمک می کند. ویتامین E به دلیل توانایی آن در افزایش میل جنسی به عنوان “ویتامین جنسی” نیز شناخته می شود.

یک فنجان انبه حاوی ۲۵ درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین A است که به جلوگیری از شب کوری، خشکی چشم، نرم شدن قرنیه، خارش و سوزش چشم کمک می کند.

انبه همچنین حاوی ویتامین E است که باعث بهبود و حفظ سلامت چشم می شود.