ورق گالوانیزه رنگی ذوزنقه ای باعث ریزش بازار ارز در کشور هند شد

ورق گالوانیزه رنگی ذوزنقه ای در حالت طبیعی خود، هنگامی که با رطوبت موجود در جو در تماس باشد، خیلی سریع اکسید می شود و در نهایت زنگ می زند. بنابراین، گالوانیزه کردن برای حفظ عمر آن ضروری است.

گالوانیزه کردن نیز حتی در صورت پوشش پودری ضروری است در تئوری، پوشش پودری یک لایه محافظ تشکیل می دهد و از زنگ زدن فولاد زیر آن جلوگیری می کند.

با این حال، اگر پوشش بالایی از طریق ظروف و تارا یا حتی خرابکاری خراشیده شود و فولاد گالوانیزه نشده باشد، رطوبت به فولاد لخت حمله کرده و باعث اکسیداسیون زنگ زدگی می شود. بنابراین، استفاده از فولاد گالوانیزه همیشه امن ترین گزینه است.

هنگام استفاده از فولاد کورتن همانطور که در وبلاگ ما توضیح داده شد کورتن اکسید می شود و یک لایه محافظ روی سطح تشکیل می دهد و از بیشتر شدن فولاد در زیر آن جلوگیری می کند. بنابراین کورتن نباید گالوانیزه شود.

هنگام استفاده از فولاد ضد زنگ. فولاد ضد زنگ، به ویژه گریدهای معماری مانند 316، حاوی محتوای کروم بالایی است. این بدان معنی است که فولاد ضد زنگ ذاتاً در برابر خوردگی مقاوم است و نیاز به گالوانیزه کردن را از بین می برد.

گاز زدایی مسئله اصلی است که هنگام پوشش پودری یک جزء گالوانیزه باید مراقب آن بود. حباب‌های کوچک گاز می‌توانند در طول فرآیند حمام کردن در فولاد به دام بیفتند که پس از عبور از داخل کوره پخت در انتهای فرآیند پوشش پودری، از بین می‌روند.

این باعث ایجاد دهانه های کوچک قابل توجه در سراسر سطح نهایی می شود برای جلوگیری از این امر، قبل از فرآیند پوشش پودری، گرما به جزء گالوانیزه اعمال می شود که حباب های گاز را از بین می برد و باعث می شود پوشش بالایی صاف بماند.

زنگ سفید. روکش گالوانیزه زنگ نمی زند. با این حال، اگر آب بر روی سطح گالوانیزه فرو رود، در برخی موارد روی اکسید می شود و باعث ایجاد لکه های گچی سفید می شود. این بر ساختار فولاد تأثیر نمی گذارد، اما ناخوشایند است. اگر در فضای باز بماند، به سادگی شسته می شود.

در صورت اعمال یک پوشش پودری یا سایر عملیات های سطحی روی پوشش گالوانیزه باید مراقب باشید تا از عدم وجود آلودگی های سطحی اطمینان حاصل شود.