قالب سیلیکونی سنگ مصنوعی به صورت رایگان وارد بازار شد

مخلوط کردن و ریختن اجزای قالب سیلیکونی سنگ مصنوعی معمولاً به صورت دستی در داخل محفظه خلاء با استفاده از اهرم ها و همزن ها انجام می شود.

پلیمریزاسیون افزودنی گرمازا در اولین تماس اجزای رزین آغاز می شود که طی آن واکنش های شیمیایی با رطوبت باقیمانده باعث آزاد شدن CO2 می شود. گرمای واکنش در ابتدا ویسکوزیته رزین را کاهش می دهد و سپس با افزایش وزن مولکولی دوباره افزایش می یابد تا زمانی که مخلوط رزین ژل شود و در نهایت جامد شود.

زمان در دسترس برای اختلاط و ریخته گری به عنوان عمر گلدانی نامیده می شود و بسته به رزین از 30 ثانیه تا 5 دقیقه متغیر است مخلوط از طریق یک قیف به اسپرو وارد می شود. پر شدن کامل حفره با تخلیه رزین از طریق رایزرها نشان داده می شود.

رایزرها همچنین گاز زدایی حباب های در حال انبساط را از حفره امکان پذیر می کنند. پس از پر شدن کامل، یک مرحله گاز زدایی کوتاه دیگر ممکن است دنبال شود. منحنی فشار زمان دقیق در هنگام ریخته‌گری را می‌توان به صورت دستی کنترل کرد و به مواد و هندسه قالب بستگی دارد.

یک نوع از VC معمولی که به طور فزاینده ای محبوب می شود، به اصطلاح ریخته گری فشار تفاضلی خلاء است یک سیستم فشار دیفرانسیل یک محفظه فوقانی حاوی واحد ریخته گری و اختلاط را فراهم می کند که توسط یک دیوار جداکننده که در آن قیف از آن عبور می کند از محفظه قالب پایینی جدا می شود.

در طی فرآیند ریخته‌گری، فشار در محفظه بالایی تا فشار دیفرانسیل تا ۱۰۰ اینچ افزایش می‌یابد. اختلاف فشار باعث ایجاد حفره های قالب بسیار باریک با مسیرهای جریان طولانی می شود.

این فرآیند ریخته گری را تسریع می کند و امکان استفاده از رزین های با ویسکوزیته بالا، عمر قابلمه کوتاه و بخش زیادی از پرکننده ها را فراهم می کند. علاوه بر این، این روش برای کاهش تاب خوردگی و نقص گزارش شده است پارامترهای مختلف فرآیند در VDPC، از جمله دمای حفره، زمان اختلاط، زمان فشار دیفرانسیل و زاویه دریچه ورودی، در مطالعات Kuo و همکاران بهینه شدند.

سیستم های ریخته گری نیمه خودکار، همانطور که در شکل 1-n نشان داده شده است، در بخش کاهش زمان چرخه مورد بحث قرار خواهند گرفت.