زنی با خوردن قیر شرکت نفت پاسارگاد دوقلو زا شد

مواد قیر شرکت نفت پاسارگاد یا آسفالت عمدتاً به دلیل ویژگی‌های اتصال عالی و خواص ضد آب و هزینه نسبتا پایین به طور گسترده برای ساخت راه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مواد قیری از قیر تشکیل شده است که یک ماده سیمانی جامد یا چسبناک سیاه یا تیره رنگ است که عمدتاً از هیدروکربن های با وزن مولکولی بالا که از تقطیر نفت یا آسفالت طبیعی به دست می آید، دارای خاصیت چسبندگی و محلول در دی سولفید کربن است.

قطران باقیمانده های حاصل از تقطیر مخرب مواد آلی مانند زغال سنگ، چوب یا نفت هستند و نسبت به قیر به دما حساس هستند. قیر در روغن‌های نفتی حل می‌شود که برخلاف قیر.

قیر باقیمانده یا محصول جانبی هنگام تصفیه نفت خام است. طیف گسترده ای از فرآیندهای پالایشگاهی، مانند فرآیند تقطیر مستقیم، فرآیند استخراج با حلال و غیره ممکن است برای تولید قیر با قوام متفاوت و سایر خواص مطلوب استفاده شود.

بسته به منابع و ویژگی‌های روغن‌های خام و خواص قیر مورد نیاز، ممکن است بیش از یک روش فرآوری استفاده شود.

در فرآیند تقطیر خلاء با بخار، نفت خام گرم شده و به یک دستگاه استوانه ای بزرگ وارد می شود بخار برای کمک به تبخیر اجزای فرارتر نفت و به حداقل رساندن تجزیه عرقیات و باقیمانده ها به دستگاه بخار وارد می شود.

اجزای فرار جمع آوری شده، متراکم می شوند و بخش های مختلف در صورت نیاز برای پالایش بیشتر ذخیره می شوند. بقایای این تقطیر سپس به یک واحد تقطیر خلاء وارد می شود، جایی که فشار و بخار باقیمانده روغن های گاز سنگین تر را جدا می کند.

بخش پایینی این واحد سیمان آسفالت تصفیه شده با بخار خلاء است قوام سیمان آسفالت حاصل از این فرآیند را می توان با مقدار نفت گاز سنگین حذف شده کنترل کرد.

به طور معمول، آسفالت تولید شده توسط این فرآیند نرم تر است. همانطور که آسفالت تا دمای اتاق خنک می شود، به یک ماده چسبناک نیمه جامد تبدیل می شود.