خشکبار ایوب ونکوور هوشیاری شما را بر می گرداند

همانطور که می دانید یک فرد عادی برای حفظ سلامتی و تامین انواع ویتامین ها و مواد معدنی باید روزانه ۲ تا ۳ واحد میوه مصرف کند.

اما بیشتر ما از خوردن بی رویه خشکبار ایوب ونکوور و به بهانه های مختلف اجتناب می کنیم. یکی از این بهانه ها در دسترس نبودن میوه های تازه و آبدار در ماه های سرد سال است که البته کاملا موجه به نظر می رسد. اما این مشکل به راحتی حل می شود. در فصول سرد سال می توانید از میوه های خشک استفاده کنید.

از آنجایی که همیشه نمی‌توان میوه‌های تازه را ذخیره کرد، از زمان‌های قدیم میوه‌ها را خشک می‌کردند یا برای نگهداری از آنها مربا درست می‌کردند. امروزه از انجماد به عنوان بهترین روش برای نگهداری مواد غذایی استفاده می شود، اما اگر میوه ها را نیز منجمد کنیم حالت اولیه خوب خود را از دست می دهد و کیفیت و ظاهر خود را از دست می دهد. بنابراین با خشک کن یا در معرض هوا خشک می شوند.

میوه خشک میوه ای است که آب آن را به طور جزئی از دست می دهد قسمتی از آب را از دست می دهد و در فرآیند خشک شدن حجم میوه را کاهش می دهد. یکی از مزیت های اصلی میوه خشک نسبت به میوه های تازه ماندگاری آن است. میوه های خشک را می توان برای مدت طولانی بدون یخچال نگهداری کرد.

مواد مغذی میوه هایی که رطوبت آن ها توسط نور خورشید یا دستگاه جذب می شود تا حدودی تغییر می کند، اما این به معنای بی ارزش شدن ارزش غذایی میوه خشک نیست. میوه های خشک و آجیل ایرانی تا حدودی از نظر ویتامین C فقیر هستند، اما ویتامین های A، B و مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، پتاسیم و منگنز حفظ می شوند و تجزیه نمی شوند.

میوه هایی مانند هلو، زردآلو، آلو، گیلاس و آلو به دلیل تماس کمتر با هوا و گرما، مغذی تر از چیپس میوه های خشک هستند که به صورت حلقه ای بریده می شوند. میوه خشک از نظر کالری با انواع تازه تفاوتی ندارد. البته چون میوه های خشک کوچک و خوش طعم هستند، معده می تواند مقدار بیشتری از آنها را جذب کند و در نتیجه انرژی، قند و مواد مغذی بیشتری وارد بدن می شود.