اثرات منفی زیست محیطی مواد و هزینه های تولید آجر

این مطالعه امکان سنجی استفاده از POFA به عنوان جایگزین خاک رس برای تولید آجر را در مقیاس بزرگ بررسی می کند. در شرایط صنعتی واقعی، آجرهای معمولی در مقیاس بزرگ در کوره آجر نسوز شاموتی کوره جرپزی تولید می‌شوند.

برخلاف رویکرد مطالعات قبلی (کدیر و سارانی 2020؛ الهوسنا و وهیونی 2016) که در آن از دمای پخت کنترل‌شده در آزمایشگاه استفاده شد. روش های مختلف تولید می تواند بر خواص آجر تأثیر بگذارد.

بنابراین هدف اصلی این مطالعه، بررسی خواص مکانیکی و دوام آجرهای حاوی POFA تولید شده در شرایط تولید در مقیاس کامل در مقایسه با آجرهای معمولی است.

این مطالعه با هدف پر کردن شکاف تحقیقاتی در این زمینه موضوعی و همچنین ترویج یک رویکرد پایدار برای استفاده از POFA به عنوان جایگزین خاک رس در صنعت آجر انجام می شود.

علاوه بر این، اندونزی به عنوان بالاترین کشور تولید کننده روغن نخل در جهان، سالانه مقدار زیادی POFA تولید می کند که باعث اثرات زیست محیطی قابل توجهی می شود.

بنابراین، استفاده از POFA به عنوان یک ماده اولیه تولید محلی برای تولید آجر می تواند اثرات منفی زیست محیطی مواد و هزینه های تولید آجر را کاهش دهد.

مواد رسی از آجرهای کوره محلی در ماکاسار آجر نسوز آذرخش، اندونزی و مواد POFA از صنعت روغن نخل محلی به دست آمد.

این مطالعه امکان سنجی استفاده از POFA به عنوان جایگزین خاک رس برای تولید آجر را در مقیاس بزرگ بررسی می کند. در شرایط صنعتی واقعی، آجرهای معمولی در مقیاس بزرگ در کوره آجرپزی تولید می‌شوند، برخلاف رویکرد مطالعات قبلی (کدیر و سارانی 2020؛ الهوسنا و وهیونی 2016) که در آن از دمای پخت کنترل‌شده در آزمایشگاه استفاده شد. روش های مختلف تولید می تواند بر خواص آجر تأثیر بگذارد.

آجر نسوز سهند بنابراین هدف اصلی این مطالعه، بررسی خواص مکانیکی و دوام آجرهای حاوی POFA تولید شده در شرایط تولید در مقیاس کامل در مقایسه با آجرهای معمولی است.

علاوه بر این، اندونزی به عنوان بالاترین کشور تولید کننده روغن نخل در جهان، سالانه مقدار زیادی POFA تولید می کند که باعث اثرات زیست محیطی قابل توجهی می شود. بنابراین، استفاده از POFA به عنوان یک ماده اولیه تولید محلی برای تولید آجر می تواند اثرات منفی زیست محیطی مواد و هزینه های تولید آجر را کاهش دهد.

این مطالعه با هدف پر  آجر سفالی یونولیت دار کردن شکاف تحقیقاتی در این زمینه موضوعی و همچنین ترویج یک رویکرد پایدار برای استفاده از POFA به عنوان جایگزین خاک رس در صنعت آجر انجام می شود.

استفاده از خاک رس برای تولید آجر در مقیاس بزرگ می تواند استفاده از رسوبات طبیعی رس را کاهش دهد که تأثیر منفی بر محیط زیست دارد.

خاک رس طبیعی که تجدید ناپذیر است در معرض خطر تهی شدن است و برای اطمینان از حفظ آن اقدامات فوری لازم است. از سوی دیگر بار زیست محیطی ناشی از پسماندهای صنعتی تولید شده در نتیجه سیستم های مدیریت ناکارآمد پسماند هر ساله افزایش می یابد.

  • منابع:
    1. an industrial-scale experiment